PDA

View Full Version : Kostprijs voeding

Chris
June 2007, 20:59
Daarnet was ik met Yolanda aan het praten en kwamen we tot de conclussie dat ik véél meer betaalde voor mijn brokken dan zij.
Wat geven jullie en wat kost het ongeveer ?

Ik : Royal Canin voor shih tzu's : 13,90 € voor 2 kg

Tineke
June 2007, 22:43
Ik geef pro plan en koop zakken van 15 kg...
Een zak kost ongeveer 55? euro

Yolanda
June 2007, 10:17
Ik geef dus Caracroc lam en rijst en betaal 35 euro per 15 kg

Isabelle
June 2007, 10:36
in nederland zijn de brokken goedkoper dan in belgie, dach tik

stefany
June 2007, 16:45
Ik betaal in Sluis zo'n 16,95 euro voor een zak van 4 kg (Vitaal compleet puppy)

Chris
June 2007, 17:31
Zo te zien is het dus wel goedkoper als je 't in grote verpakkingen neemt, pech voor mij dus want ze hebben dat niet in grote zakken :(

lydia
June 2007, 18:01
Wij geven speciaal labrador, lam en rijst (merk kan ik ni dadelijk opkomen - marc haalt da altijd) weet wel dat wij in de 50 euro betalen voor 15 kg en dat het snel op is met drie grote loebassen :D

Kim
June 2007, 20:32
Euro premium (Hens)

Crock - 20 kg - 22€
Classick - 20 kg - 20€

gemiddeld 3 a 4 zakken per maand voor die 3 varkentjes.:grin:
Koop ze op de hondeschool, geloof dat ze in de winkel tussen de 35 en 45€ zitten.

Grace
August 2007, 00:55
Eukanuba Lamb & Rice voor onze Vasco.
Eukanuba Senior 11+ voor onze Robby.
Beiden een zak van 15 kg ongeveer om de anderhalve maand. Kost rond de 55 euro.

Liefs & God bless
Grace en haar slapende slapers

Bliksemtje
August 2007, 22:31
Yarno krijgt Selection croc van Royal canin (Dat is het enige voer waar hij wit van blijft) 15kg voor 23 euro Ongeveer 2 maand (krijgt veel van tafel bij)

Tornado krijgt Fokker active 36 euro voor 20 kg Ongeveer 1 maand

Tequilla krijgt Friskies junior brokjes (gewend van bij de fokker) 6 euro voor 3kg

Chris
August 2007, 00:28
Yarno krijgt Selection croc van Royal canin (Dat is het enige voer waar hij wit van blijft) 15kg voor 23 euro Ongeveer 2 maand (krijgt veel van tafel bij)

Oh ik wist dus niet dat dit aan de voeding lag. Word hij anders geelachtig mss ?

Cathy
August 2007, 02:23
Heb al vanalles geprobeerd en hij eet het allemaal. Maar meestal Royal Canin of Bento Kronen voor jonge honden. De prijs ken ik eigenlijk niet, ben daar eigenlijk nie mee bezig, die beestjes moeten eten hé !:blush:

de 4 musketiers
August 2007, 02:29
Hier eten Gizmo en Roy iets meer dan 2 zakken van 15 kg per maand. Vroeger aten ze Pedigree maar ben nu overgeschakeld naar Eukanuba. Scheelt een stuk in prijs maar ze doen het duidelijk beter nu.
Whoopy eet Pedigree voor kleine hondjes, ik denk dat die zak een kilo of 3 is en ze doet daar een 3 weken mee. Maar ze eet ook de Eukanuba van de andere mee.
Ze krijgen er allemaal nog vlees bij ook.

modestkadir
August 2007, 08:09
Dan ben ik met mijn versvoer waarschijnlijk stukken goedkoper af, hoewel : versnijden, door de molen halen, molen afwassen, ijscreemdooskes van 1 kg vullen, invriezen, afwassen dozen, potjes, plaats in vriezer enz....

Veel meer werk, maar ik blijf er tevreden mee.

Bliksemtje
August 2007, 19:44
Oh ik wist dus niet dat dit aan de voeding lag. Word hij anders geelachtig mss ?

Ja dan word hij geelachtig in zijn nek. En vind dat niet echt mooi hoor :(

Lexi
August 2007, 19:53
Hier Duck: gemiddeld 2,5€ per pak van 1kg.

little wolves
August 2007, 19:58
Hoi!!!

@ Kim: 3 à 4 zakken per maand dat is bijna een kilo brokken per dag per hond :unsure:

Als je brokken wil geven zou ik dan overschakelen naar een andere brok hoor...

Missy
August 2007, 20:57
Missy krijgt royal canin mini sensible.

Ik betaal zo'n 40 € voor een zak van 9,5 kg en doe daar toch zeker 2 à 3 maand mee.

Chris
August 2007, 21:31
Missy krijgt royal canin mini sensible.

Ik betaal zo'n 40 € voor een zak van 9,5 kg en doe daar toch zeker 2 à 3 maand mee.

Amai dat is wel goedkoop voor RC. Ik heb maar zakjes van 2 kg en betaal al over de 14 €.

stefany
August 2007, 22:34
Amai dat is wel goedkoop voor RC. Ik heb maar zakjes van 2 kg en betaal al over de 14 €.
hoe groter de zak, hoe voordeliger de prijs he... Heb da met m'n kattenvoer van RC ook zu. In t begin waren dat telkens die kleine zakken, maar nu zijn 't ook de zakken van 10 kg geworden. 't scheelt in de portemonnaie EN ik ben langer gerust
Hier was 't op den duur gewoon Duck. En daar draaide ik dan es wat rijst of gekookte aardappel door, of groentjes of weet ik veel wat... ;)

Ik bezie da zo he; ik betaal liever wa meer voor een voer waar ze 't goed op doen, dan meer dan regelmatig bij de da te zitten. Da's nie goed voor je hart en ook niet voor de portemonnaie :grin:

Chris
August 2007, 08:49
Mja dan heb ik dus brutte pech want RC voor shih tzu's bestaat enkel maar in kleine zakjes. Mja 'k vind het ook niet erg dat ik iets meer betaal hoor, ze doen 't er heel goed op dus waarom niet. Alhoewel dat ik van plan ben om definitief op Duck over te schakelen, maar dan iets minder te geven en ook aan te vallen. Maar heuhhhh vraag me niet wat Duck kost hé want dat weet ik niet :blush: Ik koop dat en hou niet in 't oog hoeveel dat kost.

Kim
August 2007, 23:01
Hoi!!!

@ Kim: 3 à 4 zakken per maand dat is bijna een kilo brokken per dag per hond :unsure:

Als je brokken wil geven zou ik dan overschakelen naar een andere brok hoor...

gemiddeld een goei 3 zakken dus 1 zak per hond per maand.

20 kg per hond per maand is geen kg per daG he.:happy:

ik vul de kommen en die blijven staan ooKal zijn ze nie leeg.
zijn ze leeg op het etensuur worden ze terug gevuld.

andere brokken verdraagt de oudste boxer niet.
Barf is geen optie want de boxers verdragen geen vlees, gevoelige darmen.

Carine & Co
August 2007, 09:03
Ik let eigenlijk ook niet op de kostprijs :blush: Voor de moment krijgen Luna en Flo "Nature diet" dit is vacuum getrokken en kon zo mee op reis, Duck kregen ze daarvoor maar dat kan je niet meenemen voor 2 weken, toch niet op hotel. Onze katten krijgen natures best van Hills. Ik geloof dat onze honden alles lusten :grin:

Miske
September 2007, 19:44
Olly eet Hill's ID. Ik kocht dat vroeger via de dierenarts omdat je het niet in de gewone winkel kan kopen. Dit aan 71,95 EUR voor een zak van 14 kg waar Olly gelukkig wel 2 maanden mee deed.

Maar nu heb ik een webwinkel gevonden in NL die dat ook verdeeld voor 55 EUR per zak. Een heel pak voordeliger!

Spyro's Legacy
September 2007, 23:20
Ben ik blijkbaar 1 van de weinigen die rauw voert. Ik (allé, mijn hondjes eigenlijk) zijn nrv'ers. Dat is volgens de manier van T. Lonsdale
Ik steek mijn 2 vriezers vol, om en bij de 150 euro, en daar worden 7 honden ong een 2 maanden mee gevoerd.

Heb wle wat werk met het vlees op te halen, te versnijden, in porties te verdelen en in te vriezen. Beetje meer werk, maar mijn hondjes en ik ook genieten ervan, en das al wa telt :happy: