![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Hilarious Doggy
![]() Geregistreerd:
November 2007
|
Jongens, ik raak een beetje de kluts kwijt...
![]() Onze Orion heeft heel veel last van groeipijnen (niet moeilijk, 7 maanden oud, 30 kilo, en geen gram teveel). De fokker zegt: ik geef de mijne (broertje) heel veel vers vlees, en dan is het over. Hij zegt ook: geef geen RC German Shepherd, want de fosfor/kalium verhouding is te hoog (niet dat ik daar enige info over vind op de zak voeding ). De andere zegt: niet te veel eiwitten, dan gaat het ook niet goed. Weer een ander zegt: vlees is goed, maar niet alleen, dan is het te eenzijdig voor een opgroeiende hond.Dus, ik zit in de puree, want ik wéét het gewoon niet meer. Mijn mechelaars hebben altijd vanaf hun 6 maanden een mengeling brokken (Fides) van kip/rijst ('Croc', onderhoudsbrok) en lam/rijst ('Sensitive', net wat extra dat ze hier toch wel kunnen gebruiken gezien hun drukke trainingsprogramma) gekregen, en dat was prima. Hooguit wel eens puur de lam/rijst omdat ik gewaar werd dat ze wat "meer" nodig hadden. Orion kreeg tot een maand geleden dus die RC German Shepherd (junior), en nu heb ik hem volledig overgezet op Fides lam/rijst. Op zich geen probleem, hij ziet er goed uit, ik krijg hem eindelijk een beetje op gewicht. Dus ik hoop dat ik toch dààrmee al goed zit. ![]() Om de andere dag krijgt hij een kilo versvlees. (ter info, ik zie het niet zitten om volledig op vers over te gaan) Maar wat zou ik eventueel kunnen toevoegen om hem wat extra ondersteuning te geven voor zijn groei en zijn gewrichten? Ik ken al Aplazyl, en we hebben hier ook al ArticoSupport gehad. Hebben jullie misschien nog andere tips? Ik wil er ook geen hele apotheek van maken he, van zijn voeding... ![]() Helleuppp.. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Stubborn Doggy
![]() Geregistreerd:
October 2009 Locatie: Zwevezele
|
oeie
![]() kan je nie helpen, maar het eerste wat in me opkomt is de vraag of je hem niet een tijdje kan laten rusten en dat het zo zal overgaan? ![]() Maar ken er eigenlijk niks van... hasta la vizsla, baby... |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Hilarious Doggy
![]() Geregistreerd:
November 2007
|
Citaat:
Misschien dat ik hem best ook niet meer met één van de andere honden loslaat, want hij ontziet zichzelf niet, en is vrij onstuimig. Allez, of toch minder, ik wil hem dat contact ook niet helemaal ontnemen. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Smart Doggy
![]() Geregistreerd:
March 2009 Locatie: in the middle of nowhere
|
Ik zou het ook niet weten, fkes gegoogeld en op een ander forum uitgekomen..daar vind je mss wel wat tips?
http://www.barfplaats.nl/forum/index...c,15648.0.html |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Underdog
![]() Geregistreerd:
September 2007 Locatie: vlaams-Brabant
|
Thorgal heeft van mij indertijd eerst Aplazyl gekregen, en nadien GlycoFlex. Dat laatste werkte precies nog iets beter.
Maar dat was toen hij op leeftijd was, ik weet niet in hoeverre aan jonge hond met groeipijnen hiermee is geholpen? Wat geef je van versvlees? Om de andere dag vind ik al erg goed hoor! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Puppy
![]() Geregistreerd:
April 2010 Locatie: Olmen
|
Izar heeft ook lang groeipijnen gehad, (en achteraf bleek ook ocd in de voorpoot)
Sinds hij Seraquin nam, was het zo goed als over. Nu krijgt hij zo om de 5maand eens een kuurtje, en als we een zware looptraining hebben gedaan krijgt hij nog een pedigree souplesse stokje. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Hilarious Doggy
![]() Geregistreerd:
November 2007
|
Citaat:
. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Underdog
![]() Geregistreerd:
September 2007 Locatie: vlaams-Brabant
|
Als ik me niet vergis, dan werkt Smuldier niet met gemalen botten in zijn kvv, maar met een calciumpreparaat. En dat is toch wat minder geschikt, zeker voor een opgroeiende hond.
Ik zou dan ipv de Smuldier een andere kvv nemen, eentje met een natuurlijke calciumbron (gemalen botten). Een teveel aan calcium uit een natuurlijke bron scheidt een hond veel makkelijker uit via de ontlasting. Dit is wel interessant om te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index...c,48632.0.html En hier nog een heel interessante link, maar je meot wel lid van het forum worden om het te kunnen lezen. http://www.rauwevoedingvoorhonden.yo...calcium#p19781 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pamperpuppy
![]() Geregistreerd:
June 2010
|
volgens mij bestaan er kruidenpoeders om over het eten te doen
ik denkt van lupo san anders moet je dat eens opzoeken groetjes elke |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Puppyqueen
![]() Geregistreerd:
February 2009
|
Henna kreeg, toen ze last had van groeipijnen, ook glucosamine.
We geven het normaal altijd aan de oudjes en aan de werkers, en Henna was daar ook goed mee. |
|
|
|