![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Beloving Dog
![]() Geregistreerd:
April 2007
|
Wat betekent het gezwaai van de kattenstaart
Hun staart is een onmisbaar onderdeel van het kat-zijn. Geen wonder dat je er uit kunt afleiden hoe goed je kat gezind is... 1) Traag zwaaien Een kat die traag de staart van de ene naar de andere kant zwaait, is niet helemaal gelukkig. Misschien is hij een beetje geïrriteerd, maar in elk geval is er iets niet in de haak. 2) Snel zwaaien Een kat die snel over en weer zwaait met de kat, is zeer malcontent en geïrirteerd. Elke handeling die hem extra irriteert, zal bestraft worden. Een niet te negeren waarschuwing dus. 3) Drum Je kat slaat ritmisch met zijn staart op de grond. Opgelet, hij is niet blij en zoekt problemen. 4) In de lucht Loopt je kat met de staart recht in de lucht, dan groet hij jou en is hij blij jou te zien. Dit signaal wordt ook gebruikt voor het groeten van andere katten die jouw kat leuk vindt. 5) Dikke staart Een kat met een dikke staart is net enorm verschoten of is in paniek. Hij doet zichzelf groter lijken om beangstigend over te komen op de vijand. Laat je kat tot rust komen, want de kans dat hij zich op een agressieve manier zal verdedigen is groot. 6) Puntje Het puntje van de staart beweegt? Dan heeft je kat iets interssant gezien. Een vogel of een vlieg ofzo. 7) Tussen de benen De staart tussen de benen is een teken van overgave. Sommige katten doen het nadat ze gestraft worden, maar meestal geven ze zich enkel over aan de stoute kat uit de buurt. 8) Gekruld rond hun lichaam Een kat waarbij de staart netjes rond het lichaam gekruld ligt, is perfect gelukkig. (edp) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Underdog
![]() Geregistreerd:
March 2009 Locatie: Wellen
|
Leuk om te weten, sommige dingen wist ik nog niet.
![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hilarious Doggy
![]() Geregistreerd:
November 2007
|
Ah, interessant, heb ik eigenlijk nog niet zo op gelet!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Beloving Dog
![]() Geregistreerd:
May 2007
|
ik wel, maar het zijn geen honden en ik ken er dus niks van.
Heb ze derseffe wel gevoeld. Boel met 3 honden en ik heb het moeten bekopen. Ben geperforeerd. ineens had ik een volwassen kat. dik en hoog ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Administrator
![]() Geregistreerd:
April 2007 Locatie: Tussen het strand en het bos
|
dat tweede wist ik