Dogtales
Ga terug   Dogtales > Hond > Food & Make up
Antwoord

Discussietools
Oud June 2010   #1
Perle
Hilarious Doggy

Perle's schermafbeelding

Standaard Voeding of supplement voor DH met groeipijnen

Jongens, ik raak een beetje de kluts kwijt...
Onze Orion heeft heel veel last van groeipijnen (niet moeilijk, 7 maanden oud, 30 kilo, en geen gram teveel).
De fokker zegt: ik geef de mijne (broertje) heel veel vers vlees, en dan is het over. Hij zegt ook: geef geen RC German Shepherd, want de fosfor/kalium verhouding is te hoog (niet dat ik daar enige info over vind op de zak voeding ). De andere zegt: niet te veel eiwitten, dan gaat het ook niet goed. Weer een ander zegt: vlees is goed, maar niet alleen, dan is het te eenzijdig voor een opgroeiende hond.

Dus, ik zit in de puree, want ik wéét het gewoon niet meer. Mijn mechelaars hebben altijd vanaf hun 6 maanden een mengeling brokken (Fides) van kip/rijst ('Croc', onderhoudsbrok) en lam/rijst ('Sensitive', net wat extra dat ze hier toch wel kunnen gebruiken gezien hun drukke trainingsprogramma) gekregen, en dat was prima. Hooguit wel eens puur de lam/rijst omdat ik gewaar werd dat ze wat "meer" nodig hadden.

Orion kreeg tot een maand geleden dus die RC German Shepherd (junior), en nu heb ik hem volledig overgezet op Fides lam/rijst. Op zich geen probleem, hij ziet er goed uit, ik krijg hem eindelijk een beetje op gewicht.
Dus ik hoop dat ik toch dààrmee al goed zit.

Om de andere dag krijgt hij een kilo versvlees. (ter info, ik zie het niet zitten om volledig op vers over te gaan)
Maar wat zou ik eventueel kunnen toevoegen om hem wat extra ondersteuning te geven voor zijn groei en zijn gewrichten?

Ik ken al Aplazyl, en we hebben hier ook al ArticoSupport gehad. Hebben jullie misschien nog andere tips? Ik wil er ook geen hele apotheek van maken he, van zijn voeding...
Helleuppp..

Perle is offline   Met citaat antwoorden
Oud June 2010   #2
prauwke
Chilly Dog

prauwke's schermafbeelding

Standaard

oeie
kan je nie helpen, maar het eerste wat in me opkomt is de vraag of je hem niet een tijdje kan laten rusten en dat het zo zal overgaan?
Maar ken er eigenlijk niks van...

hasta la vizsla, baby...
prauwke is offline   Met citaat antwoorden
Oud June 2010   #3
Perle
Hilarious Doggy

Perle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prauwke Bekijk bericht
oeie
kan je nie helpen, maar het eerste wat in me opkomt is de vraag of je hem niet een tijdje kan laten rusten en dat het zo zal overgaan?
Maar ken er eigenlijk niks van...
Ja, idd, zijn bijttrainingen (korte, snelle bewegingen) heb ik al stilgelegd, hij gaat enkel nog mee op de reddingshonden-training (en dan enkel vlak werk, geen puin, trappen ofzo).
Misschien dat ik hem best ook niet meer met één van de andere honden loslaat, want hij ontziet zichzelf niet, en is vrij onstuimig. Allez, of toch minder, ik wil hem dat contact ook niet helemaal ontnemen.

Oud June 2010   #4
wesp
Doggy Dancer

wesp's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het ook niet weten, fkes gegoogeld en op een ander forum uitgekomen..daar vind je mss wel wat tips?

http://www.barfplaats.nl/forum/index...c,15648.0.html

wesp is offline   Met citaat antwoorden
Oud June 2010   #5
Perdita
Underdog

Perdita's schermafbeelding

Standaard

Thorgal heeft van mij indertijd eerst Aplazyl gekregen, en nadien GlycoFlex. Dat laatste werkte precies nog iets beter.

Maar dat was toen hij op leeftijd was, ik weet niet in hoeverre aan jonge hond met groeipijnen hiermee is geholpen?

Wat geef je van versvlees? Om de andere dag vind ik al erg goed hoor!

http://i34.photobucket.com/albums/d105/LOKI_MERLIJN/banner-dogtales-1.gif
Perdita is offline   Met citaat antwoorden
Oud June 2010   #6
Heleen
Puppy

Heleen's schermafbeelding

Standaard

Izar heeft ook lang groeipijnen gehad, (en achteraf bleek ook ocd in de voorpoot)
Sinds hij Seraquin nam, was het zo goed als over.

Nu krijgt hij zo om de 5maand eens een kuurtje, en als we een zware looptraining hebben gedaan krijgt hij nog een pedigree souplesse stokje.
Heleen is offline   Met citaat antwoorden
Oud June 2010   #7
Perle
Hilarious Doggy

Perle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perdita Bekijk bericht
Thorgal heeft van mij indertijd eerst Aplazyl gekregen, en nadien GlycoFlex. Dat laatste werkte precies nog iets beter.

Maar dat was toen hij op leeftijd was, ik weet niet in hoeverre aan jonge hond met groeipijnen hiermee is geholpen?

Wat geef je van versvlees? Om de andere dag vind ik al erg goed hoor!
Wisselt een beetje, Smuldier, Duck (enkelvoudig), of botten waaraan nog stevig wat spiervlees zit, of wat orgaanvlees, of pens .

Oud June 2010   #8
Perdita
Underdog

Perdita's schermafbeelding

Standaard

Als ik me niet vergis, dan werkt Smuldier niet met gemalen botten in zijn kvv, maar met een calciumpreparaat. En dat is toch wat minder geschikt, zeker voor een opgroeiende hond.
Ik zou dan ipv de Smuldier een andere kvv nemen, eentje met een natuurlijke calciumbron (gemalen botten).
Een teveel aan calcium uit een natuurlijke bron scheidt een hond veel makkelijker uit via de ontlasting.

Dit is wel interessant om te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index...c,48632.0.html

En hier nog een heel interessante link, maar je meot wel lid van het forum worden om het te kunnen lezen.
http://www.rauwevoedingvoorhonden.yo...calcium#p19781

http://i34.photobucket.com/albums/d105/LOKI_MERLIJN/banner-dogtales-1.gif
Perdita is offline   Met citaat antwoorden
Oud June 2010   #9
erke
Pamperpuppy

Standaard

volgens mij bestaan er kruidenpoeders om over het eten te doen
ik denkt van lupo san

anders moet je dat eens opzoeken

groetjes
elke
erke is offline   Met citaat antwoorden
Oud June 2010   #10
Henna
Puppyqueen

Henna's schermafbeelding

Standaard

Henna kreeg, toen ze last had van groeipijnen, ook glucosamine.
We geven het normaal altijd aan de oudjes en aan de werkers, en Henna was daar ook goed mee.
Henna is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:38.