Dogtales
Ga terug   Dogtales > Hond > Dr.Doggie
Antwoord

Discussietools
Oud July 2010   #1
Grace
Bulldogske

Grace's schermafbeelding

Standaard Hotspot

Hey iedereen

Twee weken geleden trok ik met Vasco naar de DA. Hij had allemaal droge korstjes in z'n halsstreek. Het begin van een hotspot, we waren er snel bij, want het was gelukkig nog geen natte wonde. Vermoedelijk nog een cadeautje van CenterParcs waar hij veel gezwommen heeft, of van de tuinslang waarmee we hem geregeld verkoeling boden, ofwel zou het kunnen dat hij zichzelf een spot heeft gekrabd omdat hij een lichte oorontsteking bleek te hebben.

Hij kreeg twee pakjes anti-biotica te slikken. Die zijn ondertussen op, maar ik vind dat hij terug hevig begint te krabben .
Hij heeft nog altijd korstjes, ook overschotjes van korstjes die nog in z'n haren hangen.

Nu ben ik weer gestart met een kuurtje visolie, niet op aanraden van de DA, maar omdat ik weet dat dat een positieve werking heeft op de huid en de weerstand. Ook heb ik bij Huisdierenshop Dermacool Hotspot besteld, een spray die de jeuk en het gevoel van irritatie zou moeten verzachten.

Mocht dit alles na een week geen effect hebben, sta ik meteen terug bij m'n DA hoor, maar hebben jullie nog tips?

Greetz & God bless
Het blond, het wit en het gevlekt

Amazing Grace
How sweet the sound,
that saved a wretch like me...
Grace is offline   Met citaat antwoorden
Oud July 2010   #2
janne
Beloving Dog

janne's schermafbeelding

Standaard

hij heeft ooit een hotspot gehad op zijn keel, net waar de halsband zit. Serjeus joekel, eigenlijk nooit geweten van wat. Is het daar weer?

janne is offline   Met citaat antwoorden
Oud July 2010   #3
Miske
Playful Doggy

Standaard

Ik mag hopen dat de haren weggeknipt (of weggeschoren) zijn waar de hotspot zit/zat? Ik heb Olly 2 dagen lang een t-shirt aangetrokken toen ze onlangs een hotspot had. Bij haar zat het ook wat onder haar oor (maar ze had geen oorprobs), en natuurlijk hing het t-shirt niet over de wond, maar gek genoeg had Olly niet de intentie om dan te krabben met het t-shirt aan. Na 2 dagen kon ik het t-shirt weglaten en ze heeft nooit meer gekrabt. De wonde stond toen ook al droog en na 2,5 weken stond ook al het haar alweer terug. Megasnel, want de DA zei dat dat wel 3 maanden kon duren!

Hier een impressie:

Dag 1:

Dag 2:

Bij Olly is het dus supersnel genezen! Ik hoop dat het helpt om de haren weg te scheren als dat nog niet was gebeurd!
Miske is offline   Met citaat antwoorden
Oud July 2010   #4
Grace
Bulldogske

Grace's schermafbeelding

Standaard

@Janne, het begint vlak onder z'n linkeroor en loopt tot aan de halsband.

@Kim: De DA zei dat wegscheren niet nodig was omdat het nog droog is.

We proberen het krabben te vermijden, maar mss is een T-shirt geen slecht idee. Dat hebben we indertijd met ons Robke ook moeten doen. Voor hem hadden we een geweldig 'bompamarcelleke' waar hij superstoer mee stond .

Amazing Grace
How sweet the sound,
that saved a wretch like me...
Grace is offline   Met citaat antwoorden
Oud July 2010   #5
Miske
Playful Doggy

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grace Bekijk bericht
@Janne, het begint vlak onder z'n linkeroor en loopt tot aan de halsband.

@Kim: De DA zei dat wegscheren niet nodig was omdat het nog droog is.

We proberen het krabben te vermijden, maar mss is een T-shirt geen slecht idee. Dat hebben we indertijd met ons Robke ook moeten doen. Voor hem hadden we een geweldig 'bompamarcelleke' waar hij superstoer mee stond .
Bij Olly ontstond die hotspot heel plots. 's Avonds gestart met een wandeling, niets te merken. Na een kwartier beloon ik haar eens aan haar wang en ik voel wat nattigheid; ik dacht meteen aan een hotspot. Bij thuiskomst een uur later was de plek al enorm! Ben toen meteen naar de DA gegaan. Ik hoop dat het snel geneest; hier was de plek dus al meteen nat dus is alles weggeschoren, om het genezingsproces ook te versnellen.
Miske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:51.